آاس ادعا کرده کیکه ستین گزینه ششم سران بارسلونا برای حضور روی نیمکت بوده است. به گزارش وبسایت نود و به نقل از دیلی میل، بارسلونا پیش از رسیدن به نام کیکه ستین، با 5 سرمربی دیگر برای حضور روی نیمکت نیوکمپ مذاکره کرده اما به نتیجه ای نرسیده است. پس از شکست 3-2 مقابل […]

آاس ادعا کرده کیکه ستین گزینه ششم سران بارسلونا برای حضور روی نیمکت بوده است.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از دیلی میل، بارسلونا پیش از رسیدن به نام کیکه ستین، با 5 سرمربی دیگر برای حضور روی نیمکت نیوکمپ مذاکره کرده اما به نتیجه ای نرسیده است.

پس از شکست 3-2 مقابل اتلتیکومادرید در دیدار نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا در جده (9 ژانویه 2020) ارنستو والورده بیش از همیشه به درهای خروج باشگاه نزدیک شد و سرانجام 4 روز بعد، خبر قطع همکاری بارسا با والورده و حضور ستین به عنوان جانشین او به صورت رسمی اعلام شد. 

اما اکنون آاس گزارش داده که بارسلونا تنها زمانی به فکر حضور ستین 61 ساله افتاده که در مذاکرات با مربیانی مثل مائوریسیو پوچتینو و مکس آلگری شکست خورد.

به نقل از این رسانه مطرح اسپانیایی، نخستین گزینه سران بارسا برای حضور به جای والورده ژاوی هرناندز بوده است؛ در همان روزها حتی خبرهایی پیرامون حضور اریک آبیدال در دوحه و مذاکره با ژاوی نیز منتشر شد و اعلام شد به دلیل حضور السد در مراحل پایانی جام حذفی قطر ژاوی در چند روز آینده به این پیشنهاد پاسخ خواهد داد.

تیم ژاوی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در روز 11 ژانویه با نتیجه 4-1 الریان را شکست داد و ژاوی پس از پایان این مسابقه در سخنانی گفت ملاقات او با آبیدال، اتفاقی معمول است و مدیر ورزشی بارسلونا به دلیل رفاقتی که از دوران بازی در نیوکمپ با ژاوی داشته، هر از گاهی در خاورمیانه او را ملاقات می‌کند. او همچنین عنوان کرد وضعیت این روزهای بارسلونا ارتباطی به او ندارد و تمایلی ندارد پیرامون آن صحبت کند. 

البته بعدها سخنان ژاوی رد و مذاکرات میان او و آبیدال برای حضور روی نیمکت بارسلونا تایید شد؛ هرچند آاس اکنون عنوان کرده پیشنهاد رد ژاوی به این دلیل بوده که او حس کرده اکنون زمان مناسبی برای ترک السد و به عهده گرفتن هدایت بارسا نیست.

پس از ژاوی، بارسایی ها به یکی دیگر از بازیکنان سابق خود رسیدند؛ رونالد کومان نامی است که عنوان می‌شد قرار است در تابستان 2020 و پس از پایان رقابت های یورو جایگزین والورده شود اما اخراج زودهنگام والورده، مذاکرات با او را چند ماه جلو انداخت؛ در چنین شرایطی البته طبیعی بود که کومان تعهد به تیم ملی کشورش (هلند) را ارجح بداند.

در ادامه بارسلونا به دو نام مطرح دنیای مربیگری رسید که هم اکنون هدایت تیمی را به عهده ندارند اما هر کدام از این دو چهره نیز دلایل خاصی برای رد کردن پیشنهاد بارسا داشتند. 

مائوریسیو پوچتینو که از نوامبر 2019 و به دنبال اخراج از تاتنهام بدون تیم است، به دلیل تعلق خاطری که به اسپانیول (تیم دوران بازی و همچنین اولین تیم دوران مربیگری) دارد، از پذیرش پیشنهاد بارسا سر باز زد و ماسیمیلیانو آلگری نیز که پس از تابستان 2019 و جدایی از یوونتوس از دنیای مربیگری دور بوده، عنوان کرده قصد دارد به استراحت ادامه داده و تصمیمی برای کوتاه کردن دوران مرخصی خود ندارد.

پس از این، مسئولان بارسلونا به فرانسیسکو گارسیا پیمینتا سرمربی تیم بارسلونای بی نیز فکر کرده اند اما سرانجام در روز 13 ژانویه با انتخاب کیکه ستین به این داستان پایان دادند؛ مردی که از تابستان 2019 و جدایی از بتیس در تیمی مشغول نبوده و به گفته خود، از کار در مزرعه اش به نیوکمپ رسیده است!

هرچند بارسلونا با ستین به فلسفه دیرین خود بازگشته اما نتایج چندان دلگرم کننده نبوده اند؛ پس از دو پیروزی حداقلی برابر گرانادا و ایبیزا (کوپا دل‌ری) شکست 2-0 برابر والنسیا در مستایا صدر جدول را از آبی اناری ها گرفت. پیروزی 5-0 برابر لگانس و رسیدن به یک چهارم نهایی کوپا دل‌ری اندکی فشارها روی ستین را کاهش داده و باید دید بارسلونا در بازگشت به لالیگا و مصاف با لوانته چه نتیجه ای خواهد گرفت.

7712