سوسیه‌داد گام اول مرحله نیمه نهایی را اندکی لرزان برداشت. به گزارش وبسایت نود، شب گذشته و در دومین مسابقه از دور رفت مرحله نیمه نهایی کوپا دل‌ری، رئال سوسیه‌داد در آنوئتا میزبان میراندس بود و در پایان با پیروزی 2-1، گام اول در مسیر راهیابی به فینال سویل را اندکی لرزان برداشت. میکل اویارزابال […]

سوسیه‌داد گام اول مرحله نیمه نهایی را اندکی لرزان برداشت.

به گزارش وبسایت نود، شب گذشته و در دومین مسابقه از دور رفت مرحله نیمه نهایی کوپا دل‌ری، رئال سوسیه‌داد در آنوئتا میزبان میراندس بود و در پایان با پیروزی 2-1، گام اول در مسیر راهیابی به فینال سویل را اندکی لرزان برداشت.

میکل اویارزابال در دقیقه 9 از روی نقطه پنالتی سوسیه‌داد را پیش انداخت اما متیوس آیاس (بازیکنی که در این روزها به بارسلونا هم لینک شده) در دقیقه 39 گل ارزشمندی در خانه حریف به ثمر رساند. اودگارد در دقیقه 42 گل دوم شاگردان ایمانول آلگواسیل را به ثمر رساند اما این اختلاف حداقلی، برای سوسیه‌داد و هوادارانش در بازی برگشت نگران کننده خواهد بود؛ به خصوص که آن ها می‌دانند 3 هفته بعد و برای بازی برگشت، باید به ورزشگاهی بروند که سلتاویگو، سویا و ویارئال هم در همین فصل آن را دست خالی ترک کرده اند.

میراندس یکی از تیم های موفق کوپا دل‌ری در سال های اخیر بوده است. در فصل 12-2011 این تیم (که در آن فصل در سطح سوم فوتبال اسپانیا حضور داشت) با عبور از تیم هایی مثل ویارئال، راسینگ سانتاندر و اسپانیول به نیمه نهایی رسید، تا به نخستین تیم سطح سومی در 10 سال گذشته تبدیل شده باشد که راهی نیمه نهایی کوپا دل‌ری می‌شود.

ماجراجویی میراندس در آن فصل (که با قهرمانی در گروه 2 سطح 3 و صعود به سگوندا همراه بود) با دو شکست 2-1 و 6-2 مقابل اتلتیک بیلبائو خاتمه یافت. میراندس در فصل 16-2015 کوپا دل‌ری نیز با غلبه بر اوساسونا، مالاگا و دپورتیوو لاکرونیا به مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل‌ری رسید اما در این مرحله مغلوب سویا (فینالیست این دوره) شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

پس از چند فصل، میراندس دوباره نام خود را بر سر زبان ها انداخته و توانست اولین غیرلالیگایی 8 فصل اخیر کوپا دل‌ری لقب گیرد که به نیمه نهایی جام پادشاهی می‌رسد. (آخرین بار خود میراندس چنین رکوردی را ثبت کرد) اما برای یافتن آخرین تیم غیرلالیگایی که راهی فینال کوپا دل‌ری شد، باید 40 سال به عقب بازگردیم؛ گذشته ای که باز هم نام رئال سوسیه‌داد به شکلی پررنگ در آن دیده می‌شود!

رئال مادرید کاستیا (تیم دوم باشگاه رئال مادرید) در فصل 80-1979، آخرین تیم از سگوندا (سطح دوم فوتبال اسپانیا) است که توانسته راهی فینال کوپا دل‌ری شود. کاستیا که در مسیر راهیابی به فینال تیم هایی نظیر راسینگ سانتاندر، هرکولس، بیلبائو و خیخون را حذف کرده بود، در فینال خانوادگی سانتیاگو برنابئو به مصاف تیم رئال مادرید رفت و مطابق انتظار با نتیجه سنگین 6-1 مغلوب رئال شد تا لوس بلانکوس چهاردهمین قهرمانی خود در کوپا دل‌ری را در فضایی خانوادگی به دست آورد.

اما شباهت تاریخی کاستیا به میراندس، برخورد با سوسیه‌داد در یکی از مراحل و صعود از آن مرحله، به رغم شکست 2-1 در بازی رفت است!

کاستیا که در مرحله یک هشتم نهایی دست به کار بزرگی زده و در سن مامس با نتیجه 2-1 اتلتیک بیلبائو را شکست داده بود، در مرحله یک چهارم نهایی (که به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد) به دیگر تیم باسکی، رئال سوسیه‌داد برخورد کرد. بازی رفت در سن سباستین با برتری 2-1 رئال سوسیه‌داد به پایان رسید اما در بازی برگشت، سرنوشت بدی انتظار “لا رئال” را می‌کشید.

در شرایطی که برای بازی رفت تیم اصلی رئال مادرید در همین مرحله برابر رئال بتیس حدود 60 هزار نفر به سانتیاگو برنابئو رفتند، بازی تیم دوم رئال برابر سوسیه‌داد حدود 100 هزار تماشاگر را به برنابئو کشاند. خوانیتو، اسطوره رئال مادرید نیز در آن مسابقه به کمک کاستیا رفت و این تیم در نهایت، دو بار توسط پاکو و سانچز لورنزو دروازه آرکونادا را گشود تا با پیروزی 3-2 در مجموع دو بازی رفت و برگشت سوسیه‌داد را حذف کرده و به نیمه نهایی برسد. 

کاستیا نیمه نهایی را هم با روشی نسبتا مشابه پشت سر گذاشت؛ شکست 2-0 مقابل خیخون در بازی رفت، حضور 80 هزار نفر در برنابئو برای بازی برگشت و جبران با برتری 4-1. 

اکنون میراندس هم با شکست 2-1 در بازی رفت گام به بازی برگشت در “میراندا دل‌ابرو” خواهد گذاشت تا همان بلایی را بر سر سوسیه‌داد بیاورد که پیش از این بر سر ویارئال، سلتا و سویا هم آورده بود. تیم دهم سگوندا، جدی ترین تهدید بر سر راه فینال تمام باسکی کوپا دل‌ری خواهد بود.

7712