پروفسور فرانک فن هیپل معتقد است، تحریم‌های ایالات متحده نتوانسته مانع فروش تمام نفت ایران شود. پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : به گزارش نامه‌نیوز، پروفسور «فرانک فن هیپل» مدیر اسبق اداره علم و تکنولوژی کاخ سفید و استاد دانشگاه پرینستون در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در خصوص این موضوع که اگر بایدن در […]




پروفسور فرانک فن هیپل معتقد است، تحریم‌های ایالات متحده نتوانسته مانع فروش تمام نفت ایران شود.



پروفسو رفن هیپل: تحریم مانع از فروش نفت ایران نشده است


پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، پروفسور «فرانک فن هیپل» مدیر اسبق اداره علم و تکنولوژی کاخ سفید و استاد دانشگاه پرینستون در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در خصوص این موضوع که اگر بایدن در انتخابات آمریکا پیروز شود، آیا توافق جدیدی با ایران امضا خواهد کرد، گفت: از نظر سیاسی انجام مذاکره دشوار خواهد بود. اما امیدوارم اگر او در انتخابات پیروز شود، مایل به انجام این کار باشد.

وی در خصوص این موضوع که اگر ترامپ پیروز شود، رویکرد او در قبال برنامه هسته‌ای ایران چگونه خواهد بود، نیز گفت: من نگرانم که ترامپ دوباره با نتانیاهو هماهنگ شود.

وی در ادامه افزود: با این حال، امیدواریم که دولت نتانیاهو از بین برود و دولت جانشین آن چندان مشتاق وارد کردن ایالات متحده به جنگ با ایران نباشد.

«برخی معتقدند فروش نفت توسط دولت ابراهیم رئیسی حاصل تفاهم ایران و آمریکا و با چراغ سبز دولت بایدن است و اگر ترامپ روی کار بیاید مانع فروش نفت ایران می شود. . اما مقامات ایران معتقدند که فروش نفت ربطی به دولت بایدن ندارد و فروش نفت ایران حتی با حضور ترامپ نیز ادامه خواهد داشت.

ارزیابی شما چیست؟» فن هیپل در خصوص این سوال تابناک اظهار داشت: فکر نمی‌کنم تحریم‌های ایالات متحده بتواند مانع از فروش نفت ایران شود.

وی در پایان افزود: البته که برای نمونه، تحریم آمریکا نتوانسته مانع از فروش نفت ایران به طور مشخص به چین شود.