پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷: استیو بروس هدایت پنجمین تیم لیگ برتری خود را به عهده خواهد گرفت. به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، استیو بروس هفته گذشته به عنوان سرمربی باشگاه نیوکاسل انتخاب شد تا هدایت پنجمین تیم لیگ برتری را هم به عهده بگیرد.  بروس […]

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

استیو بروس هدایت پنجمین تیم لیگ برتری خود را به عهده خواهد گرفت.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، استیو بروس هفته گذشته به عنوان سرمربی باشگاه نیوکاسل انتخاب شد تا هدایت پنجمین تیم لیگ برتری را هم به عهده بگیرد. 

بروس ۵۸ ساله در حالی گام به سنت جیمز پارک می‌گذارد که پیش از این در لیگ برتر انگلیس تیم های بیرمنگهام، ویگان، ساندرلند و هال سیتی را نیز هدایت کرده بود. حضور او در نخستین هفته لیگ برتر در فصل ۲۰-۲۰۱۹ به این معناست که بروس به ششمین مربی تاریخ لیگ برتر بدل خواهد شد که حداقل ۵ تیم را در این لیگ هدایت کرده اند.

بالاتر از بروس، تنها نام های سم آلردایس (۷ باشگاه) و مارک هیوز (۶ باشگاه) به چشم می‌خورد و بروس رتبه سوم را به شکل مشترک با ۳ مربی دیگر در اختیار دارد. همچنین در همان هفته نخست، بروس بعد از سم آلردایس به دومین سرمربی تاریخ تبدیل خواهد شد که هم نیوکاسل و هم ساندرلند را در لیگ برتر هدایت کرده است. (این دو تیم رقبای سرسخت یکدیگر در منطقه تاین در شمال شرق انگلستان هستند)

در ادامه نگاهی به همه مربیانی خواهیم داشت که در لیگ برتر انگلیس، حداقل ۴ تیم را هدایت کرده اند:

۷ باشگاه: سم آلردایس (بولتون، نیوکاسل، بلکبرن، وستهم، ساندرلند، کریستال پالاس، اورتون)

۶ باشگاه: مارک هیوز (بلکبرن، منچسترسیتی، فولام، کویینز پارک رنجرز، استوک سیتی، ساوتهمپتون)

۵ باشگاه: استیو بروس (بیرمنگهام، ویگان، ساندرلند، هال سیتی، نیوکاسل)/ آلن پاردو (چارلتون، وستهم، نیوکاسل، کریستال پالاس، وست‌بروم)/ هری ردنپ (وستهم، پورتسموث، ساوتهمپتون، تاتنهام، کویینز پارک رنجرز)/ روی هاجسون (بلکبرن، فولام، لیورپول، وست‌بروم، کریستال پالاس)

۴ باشگاه: کریس هیوتن (تاتنهام، نیوکاسل، نوریچ، برایتون)/ دیوید مویس (اورتون، منچستریونایتد، ساندرلند، وستهم)/ گریم سونس (لیورپول، ساوتهمپتون، بلکبرن، نیوکاسل)/ نیل وارناک (شفیلد یونایتد، کویینز پارک رنجرز، کریستال پالاس، کاردیف سیتی)/ ران اتکینسون (آستون ویلا، کاونتری، شفیلد ونزدی، ناتینگهام فارست)

بعد از سقوط به همراه هال سیتی در پایان فصل ۱۵-۲۰۱۴، بروس در ۴ فصل گذشته از فضای لیگ برتر دور بوده اما او هنوز هم با ۳۹۲ بازی، هفتمین سرمربی باسابقه تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و در بین همه مربیان حاضر در فصل ۲۰-۲۰۱۹ نیز باسابقه ترین فرد محسوب می‌شود. او البته با نفر ششم این فهرست، مارک هیوز با ۴۶۶ مسابقه، فاصله زیادی دارد و در پایان همین فصل در همان رتبه هفتم باقی خواهد ماند.

در ادامه نگاهی به باسابقه ترین سرمربیان تاریخ لیگ برتر از نظر تعداد مسابقه هایی که روی نیمکت نشسته اند، خواهیم پرداخت:

آرسن ونگر: ۸۲۸ بازی

سرآلکس فرگوسن: ۸۱۰ بازی

هری ردنپ: ۶۴۱ بازی

دیوید مویس: ۵۲۶ بازی

سم آلردایس: ۵۱۲ بازی

مارک هیوز: ۴۶۶ بازی

استیو بروس: ۳۹۲ بازی

مارتین اونیل: ۳۵۹ بازی

رافائل بنیتس: ۳۴۰ بازی

آلن کربیشلی: ۳۲۸ بازی

با در نظر گرفتن ۱۴۸ دیداری که بروس با پیراهن منچستریونایتد در رقابت های لیگ برتر انجام داده، او با مجموع ۵۴۰ بازی در رده سوم افرادی قرار می‌گبرد که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی در لیگ برتر حضور داشته اند.

بروس در این زمینه تنها هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد، مارک هیوز با ۷۳۶ و رایان گیگز با ۶۳۶ بازی را بالاتر از خود می‌بیند. (هیوز: ۴۶۶ بازی به عنوان سرمربی و ۲۷۰ بازی به عنوان بازیکن/ گیگز: ۶۳۲ بازی به عنوان بازیکن و ۴ بازی به عنوان سرمربی)

نکته جالب درباره بروس آن است که بروس در نخستین بازی خود به عنوان سرمربی نیوکاسل رودرروی نیوکاسل قرار خواهد گرفت؛ بروس در نخستین تجربه خود به عنوان سرمربی در لیگ برتر نیز در آگوست ۲۰۰۲ برابر آرسنال قرار گرفته بود. بیرمنگهام تحت هدایت او در آن مسابقه در هایبوری با نتیجه ۲-۰ برابر توپچی ها شکست خورد. 

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.