پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷: منچسترسیتی تنها یک پیروزی دیگر تا رسیدن به رکورد بیشترین بردهای متوالی در هفته نخست فاصله دارد. به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر جمعه شب با دیدار لیورپول برابر نوریچ در ورزشگاه آنفیلد آغاز خواهد شد و منچسترسیتی […]

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

منچسترسیتی تنها یک پیروزی دیگر تا رسیدن به رکورد بیشترین بردهای متوالی در هفته نخست فاصله دارد.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر جمعه شب با دیدار لیورپول برابر نوریچ در ورزشگاه آنفیلد آغاز خواهد شد و منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی، در اولین مسابقه خود از ساعت ۱۶ روز شنبه در ورزشگاه لندن مهمان وستهم یونایتد است.

منچسترسیتی هر ۸ فصل اخیر رقابت های لیگ برتر را با پیروزی آغاز کرده و فرصت آن را دارد با کسب یک پیروزی دیگر، به رکورد ۹ پیروزی متوالی در هفته های اول دست یابد؛ در حقیقت منچسترسیتی بعد از تساوی ۰-۰ مقابل تاتنهام در هفته نخست فصل ۱۱-۲۰۱۰، هرگز در هفته های اول امتیازی را از دست نداده و هر ۸ بازی اخیر خود در هفته های اول را با پیروزی پشت سر گذاشته است. در ادامه نگاهی به بازی های سیتی هفته های اول این ۸ فصل خواهیم داشت.

۲۰۱۱-۱۲: منچسترسیتی ۴-۰ سوانسی سیتی

۲۰۱۲-۱۳: منچسترسیتی ۳-۲ ساوتهمپتون

۲۰۱۳-۱۴: منچسترسیتی ۴-۰ نیوکاسل یونایتد

۲۰۱۴-۱۵: نیوکاسل یونایتد ۰-۲ منچسترسیتی

۲۰۱۵-۱۶: وست برومویچ آلبیون ۰-۳ منچسترسیتی

۲۰۱۶-۱۷: منچسترسیتی ۲-۱ ساندرلند

۲۰۱۷-۱۸: وست‌برومویچ آلبیون ۰-۲ منچسترسیتی

۲۰۱۸-۱۹: آرسنال ۰-۲ منچسترسیتی

این رکورد (کسب ۹ پیروزی متوالی در هفته های اول) اکنون در اختیار چلسی است که در فاصله فصل های ۰۳-۲۰۰۲ تا ۱۱-۲۰۱۰، در تمامی بازی های هفته اول به پیروزی رسید. در حقیقت در فاصله تساوی خانگی ۱-۱ با نیوکاسل در هفته اول فصل ۰۲-۲۰۰۱ و تساوی دور از خانه ۰-۰ برابر استوک سیتی در هفته اول فصل ۱۲-۲۰۱۱، چلسی در هیچ دیداری در هفته اول امتیاز از دست نداد.

اتفاقی که سیتیزن ها را نسبت به برابری با این رکورد امیدوار کرده، آمار استثنایی منچسترسیتی در برابر وستهم یونایتد در مسابقات اخیر است. سیتی در همه ۷ دیدار آخر خود برابر چکش ها برنده بوده و در مجموع ۲۳-۳ از وستهم پیشی گرفته است. آن ها در ورزشگاه لندن ۱۷ بار موفق به گلزنی شده اند، در حالی که هیچ تیم لیگ برتری دیگری هنوز نتوانسته تعداد گل های خود در این ورزشگاه را دو رقمی کند. (تیم بعدی، ۹ گل به ثمر رسانده است.)سیتی همچنین با کسب ۴ برد در این ورزشگاه، بیش از هر تیم لیگ برتری دیگری وستهم را در خانه اش شکست داده است.

نکته دیگر آن که در تاریخ لیگ برتر، تنها دو تیم قهرمان، فصل بعد را با شکست آغاز کرده اند: لسترسیتی (قهرمان ۱۶-۲۰۱۵) که فصل ۱۷-۲۰۱۶ را با شکست ۲-۱ برابر هال سیتی آغاز کرد و چلسی (قهرمان ۱۷-۲۰۱۶) که فصل ۱۸-۲۰۱۷ را با شکست خانگی ۳-۲ برابر برنلی شروع کرد. منچسترسیتی خود نیز فصل قبل را با پیروزی ۲-۰ مقابل آرسنال در ورزشگاه امارات آغاز کرده بود.

اما وستهم یونایتد نیز در این مسابقه دلایلی برای امیدواری خواهد داشت. در حقیقت وستهم در ۵ بازی خانگی اخیر برابر مدافعین عنوان قهرمانی ۳ بازی را با پیروزی سپری کرده است.

آمار و ارقام حکم به پیروزی منچسترسیتی می‌دهند و به نظر می‌رسد شاگردان گواردیولا تا برابری با رکورد چلسی، تنها ۹ دقیقه فاصله دارند.

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.