پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷: رحیم استرلینگ به هشتمین بازیکنی تبدیل شده که در هفته نخست لیگ برتر هت‌تریک می‌کند. به گزارش وبسایت نود، منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بعد از ظهر شنبه مسیر دفاع از عنوان قهرمانی خود را به محکم ترین شکل ممکن برداشت و در ورزشگاه لندن، میزبان خود وستهم […]

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

رحیم استرلینگ به هشتمین بازیکنی تبدیل شده که در هفته نخست لیگ برتر هت‌تریک می‌کند.

به گزارش وبسایت نود، منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بعد از ظهر شنبه مسیر دفاع از عنوان قهرمانی خود را به محکم ترین شکل ممکن برداشت و در ورزشگاه لندن، میزبان خود وستهم یونایتد را با نتیجه ۵-۰ شکست داد.

رحیم استرلینگ ستاره بی چون و چرای سیتی در مسابقه امزوز بود که با گلزنی در دقایق ۵۱، ۷۵ و ۹۲ هت‌تریک خود را کامل کرد و در همین ابتدای کار برای تمامی مدعیان آقای گلی خط و نشان کشید. او که جایزه برترین بازیکن زمین را هم از آن خود کرد، البته بدشانس هم بود. چرا که اگر تصمیم عجیب و غریب مایک دین به کمک VAR در مردود اعلام کردن گل سیتی در دقیقه ۵۳ نبود، او می‌توانست یک پاس گل هم در این بازی به نام خود ثبت کند.

استرلینگ در دوران حضور گواردیولا در سیتی به تدریج به بازیکنی چارچوب شناس و تمام کننده تبدیل شده و در دو فصل گذشته، آمار ۲۳ و ۲۵ گل در تمامی رقابت ها را به نام خود ثبت کرده است. استرلینگ فصل گذشته رقابت های لیگ برتر را با ۱۷ گل و فاصله ای ۵ گله نسبت به آقای گل های لیگ به اتمام رساند و اکنون در همین هفته اول، نشان داد که به دنبال کمتر کردن این فاصله و جاگذاشتن بازیکنانی مثل صلاح، مانه و اوبامیانگ است.

اما هت‌تریک او در هفته اول، یک دستاورد دیگر هم برای استرلینگ به همراه داشت؛ دستاوردی که پیش از استرلینگ تنها ۷ بازیکن دیگر موفق به رقم زدن آن شده بودند.

در حقیقت استرلینگ به هشتمین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شده که موفق شده در هفته نخست هت‌تریک کند. نکته جالب آن که از آخرین هت‌تریک روز اولی رقابت های لیگ برتر، حدود ۹ سال می‌گذرد و بعد از دیدیه دروگبا، هیچ بازیکنی در این سال هاموفق نشده بود در هفته اول ۳ گل به ثمر برساند.

چلسی که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی فصل ۱۱-۲۰۱۰ را آغاز می‌کرد، در هفته نخست و در روز ۱۴ آگوست میزبان وست‌برومویچ آلبیون بود. آبی های لندن همانند سیتی گام اول را محکم برداشتند و با ۶ گل رقیب خود را بدرقه کردند. سهم دیدیه دروگبا از این جشنواره گل، ۳ گلی بود که در دقایق ۱+۴۵، ۵۵ و ۶۸ به ثمر رساند. البته این برد پر گل هم کمک چندانی به چلسی نکرد و آبی ها در پایان فصل، تنها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به سیتی در رده دوم جدول لیگ برتر، در فاصله ۱۰ امتیازی با منچستریونایتد قهرمان، ایستادند.

در ادامه نگاهی به همه هت‌تریک های هفته اول تاریخ لیگ برتر خواهیم داشت:

میک کوئین (کاونتری سیتی، ۱۴ آگوست ۱۹۹۳)؛ آرسنال ۰-۳ کاونتری سیتی

مت لتیسیه (ساوتهمپتون، ۱۹ آگوست ۱۹۹۵)؛ ساوتهمپتون ۳-۴ ناتینگهام فارست

فابریتزیو راوانلی (میدلزبورو، ۱۷ آگوست ۱۹۹۶)؛ میدلزبورو ۳-۳ لیورپول

کوین کمپل (ناتینگهام فارست، ۱۷ آگوست ۱۹۹۶)؛ کاونتری سیتی ۰-۳ ناتینگهام فارست

دیان دابلین (کاونتری سیتی، ۹ آگوست ۱۹۹۷)؛ کاونتری سیتی ۳-۲ چلسی

گابریل آگبونلاهور (آستون ویلا، ۱۷ آگوست ۲۰۰۸)؛ آستون ویلا ۴-۲ منچسترسیتی

دیدیه دروگبا (چلسی، ۱۴ آگوست ۲۰۱۰)؛ چلسی ۶-۰ وست‌بروم

رحیم استرلینگ (منچسترسیتی، ۱۰ آگوست ۲۰۱۹)؛ وستهم ۰-۵ منچسترسیتی

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.