پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷: تیمو پوکی به ستاره این روزهای لیگ برتر انگلیس تبدیل شده است. به گزارش وبسایت نود، در یکی از مسابقات هفته چهارم لیگ برتر انگلیس، عصر شنبه نوریچ در ورزشگاه لندن (المپیک) در شرایطی مهمان وستهم یونایتد خواهد بود که تیمو پوکی، ستاره فنلاندی این روزهای نوریچ با هدف […]

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

تیمو پوکی به ستاره این روزهای لیگ برتر انگلیس تبدیل شده است.

به گزارش وبسایت نود، در یکی از مسابقات هفته چهارم لیگ برتر انگلیس، عصر شنبه نوریچ در ورزشگاه لندن (المپیک) در شرایطی مهمان وستهم یونایتد خواهد بود که تیمو پوکی، ستاره فنلاندی این روزهای نوریچ با هدف شکستن یک رکورد دیگر پای به پایتحت می‌گذارد.

پوکی هفته گذشته و با باز کردن دروازه چلسی به دهمین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که موفق شده در هر سه بازی نخست لیگ برتری گلزنی کرده و همچنین با رکورد پاول پوگربنیاک در بیشترین تعداد گل در این مسابقات (۵ گل در ۳ بازی نخست) برابری کرد. گلزنی در مقابل چکش ها اما پوکی را به دستاوردی خواهد رساند که پیش از او تنها و تنها ۲ بازیکن در تاریخ لیگ برتر موفق به کسب آن شده اند.

به نقل از وبسایت رسمی لیگ برتر انگلیس، دیگو کاستا و میک کوئین تنها بازیکنانی هستند که در هر ۴ مسابقه نخست لیگ برتری خود موفق به گلزنی شده اند و تیمو پوکی برای رسیدن به رکورد آن ها، باید تلاش کند تا در بازی روز شنبه دروازه لوکاژ فابیانسکی را باز کند.

میک کوئین که در نوامبر ۱۹۹۲ از نیوکاسل به کاونتری سیتی پیوسته بود، در هفته شانزدهم نخستین فصل لیگ برتر (۹۳-۱۹۹۲) برای اولین بار حضور در این لیگ را تجربه کرد و دقیقا یک روز بعد از قطعی شدن انتقالش، در جریان شکست ۳-۲ کاونتری برابر منچسترسیتی زننده هر دو گل تیمش بود. کوئین در هر ۴ مسابقه ابتدایی خود برای کاونتری گلزنی کرد (مجموعا ۶ گل) و البته پا را فراتر هم گذاشت. در حقیقت کوئین در هر ۶ مسابقه نخست خود برای کاونتری گلزنی کرد (مجموعا ۱۰ گل) و روند او سرانجام در بازی هفتم و در جریان شکست ۵-۰ مقابل منچستریونایتد متوقف شد.

دیگو کاستا دیگر مهاجمی است که موفق شده در ۴ مسابقه نخست خود در لیگ برتر گلزنی کند. او که در جولای ۲۰۱۴ با ۳۲ میلیون پوند از اتلتیکومادرید به چلسی پیوسته بود، در هر ۴ هفته ابتدایی گل زد و در این مسابقات آمار خیره کننده ۷ گل زده را به جای گذاشت. (یک گل در جریان پیروزی ۳-۱ مقابل برنلی، یک گل در جریان پیروزی ۲-۰ مقابل لسترسیتی، ۲ گل در جریان پیروزی ۶-۳ مقابل اورتون و ۳ گل در جریان پیروزی ۴-۲ مقابل سوانسی سیتی)

چلسی مورینیو سرانجام در هفته پنجم در ورزشگاه اتحاد به تساوی ۱-۱ مقابل سیتی بسده کرد و رکورد دیگو کاستا هم در همان نقطه پایان یافت. در آن دیدار آندره شورله زننده گل چلسی بود و گل سیتی را فرانک لمپارد به ثمر رساند.

پوکی که اکنون ۵ گله است با زدن یک گل دیگر به رکورد ۶ گل کوئین و سرخیو آگوئرو در ۴ مسابقه ابتدایی خواهد رسید. (سرخیو آگوئرو در ۳ مسابقه از ۴ مسابقه ابتدایی خود موفق به گلزنی شده است. او علیرغم هت‌تریک مقابل ویگان و دبل برابر سوانسی، به دلیل عدم گلزنی مقابل بولتون در دومین مسابقه اش نتوانسته با رکورد کوئین و کاستا در گلزنی در ۴ بازی متوالی برابری کند.)

دبل در ورزشگاه لندن پوکی را با ۷ گل در کنار دیگو کاستا قرار خواهد داد و یک هت‌تریک، پوکی را صاحب یک رکورد جدید در تاریخ لیگ برتر خواهد کرد؛ بیشترین تعداد گل زده برای یک بازیکن تازه وارد در ۴ مسابقه نخست خود.

تیمو پوکی از مجموع ۱۲ شوت خود در لیگ برتر ۵ شوت را وارد دروازه کرده تا با نرخ شگفت انگیز ۴۵٫۵ درصد تبدیل شوت به گل برترین بازیکن جزیره باشد. به لطف موقعیت شناسی های پوکی، نوریچ سیتی نیز اکنون با نرخ تبدیل شوت به گل ۱۸ درصد، بهترین تیم لیگ برتر از این نظر محسوب می‌شود. 

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.