وقتی قهرمانی آسیا مهمتر از انتخابی المپیک است/ وعده‌هایی که در حد حرف ماند!
وقتی قهرمانی آسیا مهمتر از انتخابی المپیک است/ وعده‌هایی که در حد حرف ماند!

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷: به گزارش خبرگزاری فارس، با اعلام کنفدراسیون والیبال آسیا، چین میزبان مسابقات انتخابی المپیک مردان آسیا شد. تیم‌های راه یافته به رقابت‌های انتخابی المپیک هم پس از مسابقات قهرمانی آسیا که در تهران برگزار می‌شود، مشخص خواهند شد. والیبال ایران هم این شانس را داشت که میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک […]

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرگزاری فارس، با اعلام کنفدراسیون والیبال آسیا، چین میزبان مسابقات انتخابی المپیک مردان آسیا شد. تیم‌های راه یافته به رقابت‌های انتخابی المپیک هم پس از مسابقات قهرمانی آسیا که در تهران برگزار می‌شود، مشخص خواهند شد.

والیبال ایران هم این شانس را داشت که میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک شود؛ موضوعی که در ابتدا صحبت‌هایی در این خصوص هم مطرح شد.

اواخر سال گذشته بود که سعید درخشنده پس از اجلاس کنفدراسیون والیبال آسیا صحبت‌هایی درمورد میزبانی مسابقات انتخابی المپیک مطرح کرد. وی گفت: «انتخابی المپیک در ژانویه ۲۰۲۰ باید برگزار شود. ۸ تیم برتر قاره که در مسابقات تهران انتخاب می‌شود، در این مسابقات رقابت می‌کنند و تیم اول راهی المپیک می‌شود؛ البته قاره‌های دیگر میان ۴ تیم اول برگزار خواهد شد.»

وی ادامه داد: «۸ تیم برتر در مسابقات قهرمانی آسیا تهران انتخاب می‌شوند و به این ترتیب و با میزبانی ژاپن، ۱۰۰ درصد ما از آسیا دو سهمیه خواهیم داشت، زیرا ژاپن میزبان است و یک تیم هم از انتخابی می‌رود و دو تیم در المپیک حضور خواهند داشت که این اتفاق برای نخستین بار خواهد بود. هر تیمی برای دریافت میزبانی این رقابت‌ها باید ۱۰۰ هزار دلار پرداخت کند، اما قاره‌های دیگر باید ۵۰۰ هزار دلار پرداخت کنند و ایران به دنبال میزبانی این رقابت‌ها است.»

همانطور که درخشنده هم تایید کرد فدراسیون ایران به صورت جدی به دنبال اخذ این میزبانی بود، اما این اتفاق هیچگاه رخ نداد. موضوعات و دلایل زیادی موجب شد که این میزبانی مهم و حساس از ایران به چین صادر شود که دلیل عمده و اصلی آن مباحث مالی است.

درخشنده اعلام کرد که کشورها برای دریافت میزبانی باید ۵۰۰ هزار دلار پرداخت کنند و گفته می‌شود همین مبلغ، سقف پیشنهاد ایران بوده، اما کشوری همچون چین مبلغ را تا دو برابر افزایش داده و هرطوری که امکان داشت این میزبانی را به نام خود ثبت کرد.

چینی‌ها به خوبی می‌دانستند که اگر ایران میزبان این مسابقات می‌شد با شرایطی که در سالن‌های ایران وجود داشت تقریباً هیچ تیمی از آسیا شانس کسب عنوان نخست را ندارد، اما ظاهراً آقایان در فدراسیون ایران ترجیح می‌دهند تا میزبان مسابقات قهرمانی آسیا باشند و پر کردن جیب برخی‌ها به حضور در المپیک برایشان ارجحیت دارد.

کشورهای قطر، استرالیا، چین از رقبای ایران برای کسب میزبانی انتخابی المپیک بودند که در نهایت چینی‌ها توانستند در این مزایده برنده شده و شانس خود برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بیشتر کنند.

مسابقات انتخابی المپیک در بخش مردان از ۱۷ تا ۲۲ دی ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/س

منبع خبر: فارس

آخرین اخبار روز ایران و جهان را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.