بعد از ۱۰۵۲ روز؛ رنگ صدر جدول لالیگا قرمز و سفید شد
بعد از ۱۰۵۲ روز؛ رنگ صدر جدول لالیگا قرمز و سفید شد

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷: اتلتیکومادرید بعد از مدتها به صدر جدول لالیگا رسید. به گزارش وبسایت نود، تساوی جمعه شب سویا برابر سلتاویگو در رامون سانچز پیسخوان به این معنا بود که اتلتیکومادرید فرصت آن را دارد تا با پیروزی برابر ایبار، بعد از مدتها طعم شیرین صدرنشینی در جدول را بچشد. دو […]

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

اتلتیکومادرید بعد از مدتها به صدر جدول لالیگا رسید.

به گزارش وبسایت نود، تساوی جمعه شب سویا برابر سلتاویگو در رامون سانچز پیسخوان به این معنا بود که اتلتیکومادرید فرصت آن را دارد تا با پیروزی برابر ایبار، بعد از مدتها طعم شیرین صدرنشینی در جدول را بچشد.

دو روز بعد اتلتی در حضور ۵۶۶۶۴ تماشاگر واندا متروپولیتانو با همین ماموریت گام به میدان گذاشت اما تا قبل از دقیقه ۲۰ تماشاگران خود را با ناامیدی بزرگی مواجه ساخت. گل های چارلز (۷) و آربیا (۱۹) اتلتی را تا قبل از رسیدن به نیمه های نیمه اول با دو گل عقب انداخت و روخی بلانکوس را بعد از ۱۸ سال، در آستانه شکست برابر ایبار قرار داد.

ژائو فلیکس تنها ۸ دقیقه بعد با پاس دیگو کاستا، نخستین گل رسمی خود با پیراهن اتلتیکو را به ثمر رساند تا اتلتی با حداقل اختلاف، نیمه اول را به رختکن رود. در دقیقه ۵۲ ویتولو بازیکن تعویضی سیمئونه، که در بین دو نیمه به جای مارکوس یورنته به میدان آمده بود، گل تساوی را به ثمر رساند و سرانجام در اولین دقیقه از ۷ دقیقه وقت اضافه نیمه دوم، توماس پارتی غنایی گلزنی کرد تا دو گل از سه گل اتلتی را یاران تعویضی این تیم به ثمر رسانده باشند.

در پایان هفته سوم، اتلتیکومادرید تبدیل به تنها تیم ۹ امتیازی لالیگا شده و در روزهایی که بارسلونا و رئال مادرید مجموعا به اندازه اتلتی امتیاز گرفته اند، یک تنه و بدون شریک صدر جدول لالیگا را در اختیار گرفته است. برای یافتن آخرین صدرنشینی قهرمان فصل ۱۴-۲۰۱۳ باید بسیار به عقب بازگردیم؛ به اندازه ۲ سال و ۱۰ ماه و ۱۶ روز. 

۱۰۵۲ روز قبل از پیروزی ۳-۲ مقابل ایبار در متروپولیتانو، اتلتی در هفته هشتم فصل ۱۷-۲۰۱۶ در روز ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶ در حضور ۴۸۲۷۸ تماشاگر ورزشگاه ویسنته کالدرون به مصاف گرانادا رفت. مثل بازی یکشنبه شب متروپولیتانو، اتلتی در همان بازی هم با گل ایساک کوئنکا در دقیقه ۱۸ از مهمان خود عقب افتاد اما سیمئونه پاسخ محکمی برای آلکاراز، همتای خود در گرانادا داشت.

هت‌تریک یانیک کاراسکو در دقایق ۳۴، ۴۵ و ۶۱ اختلاف را به دو گل رساند، نیکو گایتان یک دقیقه بعد از ورود به جای کوین گامیرو در دقیقه ۶۲، گل چهارم را زد و در دقیقه ۸۱، خود را دو گله کرد، آنخل کوریا در دقیقه ۸۵ بازی را ۶-۱ کرد و سرانجام تیاگو مندس در دقیقه ۸۷ برای هفتمین بار دروازه گیرمو اوچوای نگون بخت را فرو ریخت. نتیجه بازی، ۷-۱ به سود اتلتیکومادرید.

اتلتی که هفته هفتم را هم با صدرنشینی به پایان رسانده بود، پیش از آغاز بازی مقابل گرانادا با توجه به پیروزی های سویا (۳-۲ مقابل لگانس) و بارسلونا (۴-۰ مقابل دپورتیوو لاکرونیا) موقتا به رده سوم سقوط کرده بود اما با این پیروزی، در پایان هفته هشتم ۱۸ امتیازی شد تا بالاتر از سویای ۱۷ و بارسلونای ۱۶ امتیازی و بدون توجه به دیدار رئال مادرید صدرنشینی خود را برای یک هفته دیگر تمدید کند.

حدود ۳۰ دقیقه بعد از پایان بازی اتلتی، رئال ۱۵ امتیازی در بنیتو ویامارین مهمان رئال بتیس بود و با پیروزی ۶-۱، هم امتیاز با اتلتی و به دلیل تفاضل گل کمتر (۱۴ در مقابل ۱۸) در رده دوم قرار گرفت.

اما بازیکنان اتلتی در جریان آخرین صدرنشینی این تیم برای حدود ۳ سال چه سرنوشتی داشتند؟ نیکو گایتان و یانیک کاراسکو زننده ۵ گل از این ۷ گل در زمستان ۲۰۱۸ دست در دست یکدیگر به دالیان ییفانگ در سوپرلیگ چین رفتند. تیاگو مندس باتجربه در آن دیدار برای آخرین بار در لالیگا گلزنی کرد و در پایان فصل بازنشسته شد و آنخل کوریا هم که در بخش زیادی از تابستان صحبت از رفتنش به میلان می‌شد، به نظر برای یک فصل دیگر در اتلتی ماندنی شده است.

به جز کوریا، تنها ۳ بازیکن دیگر ترکیب اتلتیکومادرید در آن مسابقه هنوز هم در این تیم حضور دارند؛ یان اوبلاک، استفان ساویچ و کاپیتان کوکه. خوان فران، دیگو گودین، فیلیپه لوئیس، گابی، کاراسکو، گامیرو و گریزمن همگی اتلتی را ترک کرده اند. به جز گایتان و تیاگو که در آن مسابقه بازیکنان تعویضی سیمئونه بودند، فرناندو تورس دیگر بازیکنی بود که در دقیقه ۶۷ به جای گریزمن به میدان آمد و او نیز چندی قبل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. 

روند بد اتلتی در ادامه، این تیم را کاملا از صدر جدول دور کرد. ۳ شکست در ۴ مسابقه بعدی از جمله شکست ۳-۰ مقابل رئال مادرید در ویسنته کالدرون با هت‌تریک رونالدو، این تیم را در عرض ۴ هفته به رده ششم فرستاد و اتلتیکوک علیرغم آن که در ادامه فصل تنها ۳ بار دیگر باخت، نتوانست مقامی بهتر از سومی را از آن خود کند. کسب ۷۸ امتیاز، به معنای آن بود که روخی بلانکوس با رئال مادرید قهرمان فصل ۱۷-۲۰۱۶، فاصله ای ۱۵ امتیازی داشت.

روند اتلتیکو در دو فصل اخیر تقریبا یکسان بوده است. این تیم از هفته شانزدهم فصل ۱۸-۲۰۱۷ تا پایان فصل در رده دوم قرار داشت و در فصل ۱۹-۲۰۱۸ نیز، از هفته هفدهم به بعد همواره در رده دوم جدول دیده می‌شد. خیلی ها پیش از آغاز فصل، منتظر رونمایی از تیم دگرگون شده سیمئونه بودند و ورژن جدید اتلتیکو را مدعی قهرمانی می‌دانستند. ضعف رئال و بارسا و امتیازهای از دست رفته این دو غول در هفته های آغازین، شاید این بار اتلتیکو را به “جدی ترین” مدعی قهرمانی لالیگا تبدیل کرده باشد. 

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.