پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷: ادوین فن‌درسار دارای تجربه ای است که هیچ یک از بازیکنان پیشین شیاطین سرخ آن را ندارند. به گزارش وبسایت نود و به نقل از میرر، ادوین فن‌درساز دروازه بان پیشین منچستریونایتد و چهره محبوب هواداران این باشگاه اصلی ترین گزینه تصدی پست مدیر فوتبال است. این دروازه بان […]

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

ادوین فن‌درسار دارای تجربه ای است که هیچ یک از بازیکنان پیشین شیاطین سرخ آن را ندارند.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از میرر، ادوین فن‌درساز دروازه بان پیشین منچستریونایتد و چهره محبوب هواداران این باشگاه اصلی ترین گزینه تصدی پست مدیر فوتبال است.

این دروازه بان پیشین که سابقه انجام ۱۳۰ بازی برای تیم ملی هلند را در کارنامه خود دارد، در سال ۲۰۰۵ و توسط سرآلکس فرگوسن از فولام برای منچستریونایتد خریداری شد و تا بازنشستگی در سال ۲۰۱۱، پیراهن این تیم را به تن کرد. او به همراه منچستریونایتد به ۴ قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی لیگ قهرمانان رسید و در مارچ ۲۰۰۹، رکورد جاودانه ۱۳۱۱ دقیقه بدون گل خوردن در لیگ برتر را ثبت کرد.

فن‌درسار اندکی بعد از بازنشستگی وارد عرصه مدیریتی شد. او ابتدا در سال ۲۰۱۲ پست مدیریت بازاریابی آژاکس را به عهده گرفت و از سال ۲۰۱۶ تاکنون به عنوان مدیر اجرایی این باشگاه فعالیت می‌کند. عملکرد این چهره ۴۸ ساله و نقش موثر او در اتحادیه باشگاه های اروپایی، نظر اد وودوارد مدیر اجرایی منچستریونایتد را به او جلب کرده و او قصد دارد فن‌درسار را به نخستین مدیر فوتبال تاریخ منچستریونایتد بدل کند.

فن‌درسار خود نسبت به علاقه یونایتد آگاه است اما می‌داند که خروج از هلند ممکن است عواقب بدی برای او به همراه داشته باشد. خروج از آژاکس در حالی که این باشگاه به تازگی به جمع بزرگان اروپا بازگشته و به درآمدزایی ۲۲۰ میلیون پوندی از نقل و انتقالات رسیده، ممکن است موجب شود دید هواداران نسبت به چهره فن‌درسار تغییر یابد. 

افزون بر اینها، همسر فن‌درسار در سال ۲۰۰۹ دچار خون ریزی مغزی شده و اگرچه او اکنون وضعیت مطلوبی دارد، اما ممکن است فن‌درسار را نسبت به خروج از هلند و رفتن دوباره به انگلیس مردد کند.

وودوارد پیش از این برای این پست با چهره هایی نظیر ریو فردیناند و دارن فلچر نیز مذاکره کرده اما او به خوبی می‌داند که هیچ یک تجربه فن‌درسار در پست های مدیریتی را ندارند.

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.