پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷: مربیان لیگ برتری در آغاز فصل نگاه ویژه ای به جوان ها داشته اند. به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، با گذشت ۴ هفته از رقابت های فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر انگلیس این رقابت ها بیش از همیشه به بازی مردان جوان […]

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

مربیان لیگ برتری در آغاز فصل نگاه ویژه ای به جوان ها داشته اند.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، با گذشت ۴ هفته از رقابت های فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر انگلیس این رقابت ها بیش از همیشه به بازی مردان جوان تبدیل شده و میانگین سنی تیم های حاضر، پایین ترین میانگین در ۱۱ سال اخیر رقابت ها بوده است.

همچنان در آغاز فصل هستیم اما در ۴۰ دیداری که از این فصل سپری شده، میانگین سنی ثبت شده برای تیم ها عدد ۲۶ سال و ۲۷۵ روز را نشان می‌دهد. این میانگین در مقایسه با سایر میانگین های ثبت شده در ادوار لیگ برتر و در مقطع زمانی مشابه (پایان ماه آگوست) دومین میانگین پایین و پایین ترین میانگین در ۱۱ فصل اخیر بوده است.

پایین ترین میانگین سنی ثبت شده در پایان ماه آگوست، متعلق به فصل ۰۹-۲۰۰۸ است که تیم ها میانگین ۲۶ سال و ۲۶۵ روز را به ثبت رسانده است. به جز این دو فصل یاد شده (۲۰-۲۰۱۹ و ۰۹-۲۰۰۸) تنها در فصل های ۹۳-۱۹۹۲ (۲۶ سال و ۲۹۳ روز) و ۰۸-۲۰۰۷ (۲۶ سال و ۳۰۰ روز) شاهد میانگین هایی زیر ۲۷ سال بوده ایم.

در سمت مقابل فصل ۱۷-۲۰۱۶ با ثبت میانگین ۲۷ سال و ۲۶۱ روز پیرترین فصل در تاریخ لیگ برتر در این مقطع زمانی محسوب می‌شود. 

از مجموع تمامی دقایق بازی شده در فصل ۲۰-۲۰۱۹، بیش از ۱۰ درصد از دقایق متعلق به بازیکنان ۲۱ ساله و یا پایین تر بوده که این رقم نیز در ۱۰ سال اخیر بی سابقه محسوب می‌شود.

اوله گونار سولسشائر و منچستریونایتد رهبر اعتماد به جوانان در لیگ برتر بوده اند و سرمربی نروژی منچستریونایتد به لطف جوانان جدید و قدیمی خود، میانگین های زیر ۲۵ سال را به ثبت رسانده است.

اوله به وعده خود در بازار نقل و انتقالات (خرید جوانان در اولویت) عمل کرده و آرون فن‌بیساکا و دنیل جیمز ۲۱ ساله، دو بازیکنی هستند که بعد از حضور در یونایتد، به سرعت در ترکیب اصلی این تیم جاافتاده اند. در کنار این بازیکنان، حضور پرورش یافتگان آکادمی یونایتد نظیر مارکوس رشفورد (۲۱ ساله)، اسکات مک‌تومینای (۲۲ ساله) و آندریاس پریرا (۲۳ ساله) به کاهش میانگین سنی شیاطین سرخ کمک کرده است.

ترکیب اصلی منچستریونایتد که در بازی هفته دوم به تساوی ۱-۱ مقابل وولورهمپتون در مولینیو رضایت داد به طور میانگین تنها ۲۴ سال و ۱۷۳ روز سن داشت که بعد از روز پایانی فصل ۱۷-۲۰۱۶ جوان ترین ترکیب ثابت یونایتد در لیگ برتر محسوب می‌شود.

ترکیب ثابت یونایتد در مجموع ۴ مسابقه جوان ترین ترکیب در بین ۲۰ تیم لیگ برتری بوده است، اما جوان ترین ترکیب یک مسابقه متعلق به تیم ساوتهمپتون است. شاگردان رالف هازن‌هوتل در حالی در بازی هفته سوم برایتون را در ورزشگاه آمکس ۲-۰ شکست دادند که سرمربی اتریشی تیمی با میانگین سنی ۲۴ سال و ۱۲۸ روز را روانه میدان کرده بود. دو مدافع کناری ساوتهمپتون یعنی یان والری و کوین دانسو ۲۰ ساله بودند و موسی جنپوی ۲۱ ساله نیز یکی از گلزنان قدیس ها در این مسابقه بود.

دنیل فارک، سرمربی آلمانی نوریچ سیتی نیز به جوانانی که قناری ها را به لیگ برتر بازگرداندند اعتماد کرده و ترکیبی را روانه میدان کرده که به شکل میانگین تنها ۲۵ سال و ۶۸ روز سن داشته اند. نوریچ سیتی به تنها دومین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل شده که در یک مسابقه، از ۴ بازیکن انگلیسی ۲۱ ساله و کمتر برای نخستین بار استفاده می‌کند. (مکس آرونز، تاد کنتول، بن گادفری و جمال لوئیس)

چلسی نیز به لطف بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و تجربه فرانک لمپارد در کار با جوانان در رده چهارم این فهرست حضور دارد. ترکیب چلسی در آخرین دیدار برابر شفیلد یونایتد (تساوی ۲-۲ در استمفوردبریج) به طور میانگین ۲۴ سال و ۱۵۸ روز سن داشت تا فرانک لمپارد جوان ترین تیم چلسی در تاریخ لیگ برتر را روانه میدان کرده باشد. پیشرفت میسن مانت ۲۰ و تامی آبراهام ۲۱ ساله در کنار خرید کریستین پولیسیچ ۲۰ ساله، دست سوپرفرانکی را برای به میدان فرستادن یک تیم جوان باز گذاشته است.

در ادامه نگاهی به میانگین سنی تمامی تیم های لیگ برتری در این فصل خواهیم داشت. (این میانگین، میانگین ارقام ثبت شده در ۴ بازی است و آمار صرفا متعلق به یک بازی خاص نیست)

۱-منچستریونایتد: ۲۴ سال و ۳۱۲ روز

۲-ساوتهمپتون: ۲۵ سال و ۲۲ روز

۳-نوریچ سیتی: ۲۵ سال و ۶۸ روز

۴-چلسی: ۲۵ سال و ۸۸ روز

۵-بورنموث: ۲۵ سال و ۲۲۰ روز

۶-اورتون: ۲۶ سال و ۷۳ روز

۷-آستون ویلا: ۲۶ سال و ۱۰۸ روز

۸-نیوکاسل یونایتد: ۲۶ سال و ۱۰۹ روز

۹-آرسنال: ۲۶ سال و ۱۱۶ روز

۱۰-لسترسیتی: ۲۶ سال و ۱۷۷ روز

۱۱-وولورهمپتون واندررز: ۲۶ سال و ۳۰۵ روز

۱۲-شفیلد یونایتد: ۲۷ سال

۱۳-منچسترسیتی: ۲۷ سال و ۵۶ روز

۱۴-لیورپول: ۲۷ سال و ۵۹ روز

۱۵-تاتنهام هاتسپر: ۲۷ سال و ۸۴ روز

۱۶-وستهم یونایتد: ۲۷ سال و ۱۲۰ روز

۱۷-برایتون: ۲۷ سال و ۱۶۷ روز

۱۸-برنلی: ۲۸ سال و ۱۲۳ روز

۱۹-کریستال پالاس: ۲۹ سال و ۱۵۳ روز

۲۰-واتفورد: ۲۹ سال و ۲۰۴ روز

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.