پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷: فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان برای رئالی ها بسیار خاص خواهد بود. به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی باشگاه رئال مادرید، چهارشنبه شب و در حساس ترین مسابقه هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان، رئال مادرید در ورزشگاه پارک دو پرنس مهمان پاریسن‌ژرمن خواهد بود. حضور […]

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان برای رئالی ها بسیار خاص خواهد بود.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی باشگاه رئال مادرید، چهارشنبه شب و در حساس ترین مسابقه هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان، رئال مادرید در ورزشگاه پارک دو پرنس مهمان پاریسن‌ژرمن خواهد بود. حضور در این مسابقه، آغازگر فصلی خاص برای رئال در رقابت های اروپایی خواهد بود.

فصل ۲۰-۲۰۱۹، پنجاهمین حضور رئال مادرید در رقابت های لیگ قهرمانان/جام باشگاه های اروپاست که استارت آن از پاریس و ورزشگاه پارک دو پرنس خواهد بود. رئال که با ۱۳ قهرمانی با اختلاف زیادی نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده اش (میلان، ۷ قهرمانی) پرافتخارترین باشگاه این مسابقات است، با ۵۰ دوره حضور بادوام ترین تیم این مسابقات هم محسوب می‌شود و در این زمینه نیز فاصله زیادی با دیگر رقبا دارد. 

در رده دوم این فهرست بنفیکا با ۳۹ حضور، ۱۱ فصل کمتر از رئال در مسابقات حضور داشته است. بعد از تیم پرتغالی که در اولین مسابقه فصل جدید در خانه ۲-۱ مغلوب لایپزیش شد، بایرن مونیخ، آژاکس و دینامو کیف با ۳۶ حضور در رده های بعدی حضور دارند و آندرلخت،یوونتوس، پورتو و سلتیک هم در ۳۴ فصل حضور داشته اند. المپیاکوس نیز با ۳۲ حضور، آخرین تیم در جدول ۱۰ تیم برتر از نظر تعداد فصل های حضور در لیگ قهرمانان است.

نکته جالب آن که بارسلونا پنجمین تیم پرافتخار تاریخ لیگ قهرمانان اروپا (با ۵ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی) با ۳۰ فصل حضور جایی در بین ۱۰ تیم نخست ندارد و در کنار رنجرز اسکاتلند، در رده یازدهم جدول باسابقه ها دیده می‌شود. 

رئال از دوره نخست این رقابت ها در فصل ۵۶-۱۹۵۵ (اولین قهرمانی) در این مسابقات حضور داشته و تا پایان فصل ۷۰-۱۹۶۹ در ۱۵ فصل متوالی در این مسابقات حاضر بوده است. بعد از دو فصل غیبت، رئال در فصل ۷۳-۱۹۷۲ هم حضور یافت و باز هم برای دو فصل غیبت کرد. در فصل های ۷۶-۱۹۷۵ تا ۸۱-۱۹۸۰، رئال برای ۵ فصل متوالی در مسابقات حضور داشت و در بهترین نتیجه خود در این سال ها، به فینال دوره ۸۱-۱۹۸۰ رسید که در آن مسابقه با یک گل مغلوب لیورپول شد.

عملکرد نه چندان جالب رئال در رقابت های داخلی در نیمه اول دهه ۸۰، موجب غیبت ۵ دوره ای رئال در این برهه شد و کهکشانی ها در فصل ۸۷-۱۹۸۶، حضوری دوباره در جام باشگاه های اروپا داشتند. این حضور برای ۵ فصل تداوم داشت و رئال به جز حضور در نیمه نهایی در ۳ فصل نخست، نتوانست دستاورد خاصی از این مسابقات داشته باشد. 

رئال مادرید که یکی از مهم ترین عوامل شکل گیری رقابت های جام باشگاه های اروپا در سال های میانی دهه ۵۰ بود، غایب بزرگ ورژن جدید این مسابقات، لیگ قهرمانان اروپا، در اوایل دهه ۹۰ لقب گرفت و در سه فصل نخست برگزاری این مسابقات جایی نداشت. رئال در فصل ۹۶-۱۹۹۵ در نخستین فصل حضور خود در لیگ قهرمانان، تا یک چهارم نهایی پیش رفت و در این مرحله مغلوب یوونتوس شد. 

بعد از یک دوره غیبت، رئال در فصل ۹۸-۱۹۹۷ به لیگ قهرمانان بازگشت و از آن زمان تاکنون، حضوری ثابت در این مسابقات داشته است. حضوری که با ۷ قهرمانی همراه بوده است. جالب آن که رئال رکورد ۱۰۰ درصدی در فینال های لیگ قهرمانان اروپا دارد و هر زمان به فینال ورژن جدید مسابقات رسیده، با دست پر از مسابقه خارج شده است.

پیش از بازی در مقابل پاریسن‌ژرمن، رئال در ۴۳۱ مسابقه در جام باشگاه ها/لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و ۲۵۹ برد، ۷۴ تساوی و ۹۸ شکست در کارنامه خود ثبت کرده است. رئال ۹۵۷ بار دروازه رقبای خود را باز کرده و ۴۶۸ گل نیز دریافت کرده است. رئال در پنجاهمین فصل اروپایی خود چه نتیجه ای کسب خواهد کرد؟

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.