پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷: منچستریونایتد در جدول کلی لیگ برتر انگلیس در ماه های اخیر چه جایگاهی داشته است. به گزارش وبسایت نود و به نقل از سان، در ادامه رقابت های هفته ششم لیگ برتر انگلیس منچستریونایتد در لندن مهمان وستهم یونایتد بود و در ادامه روند پرنوسان خود با نتیجه ۲-۰ […]

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

منچستریونایتد در جدول کلی لیگ برتر انگلیس در ماه های اخیر چه جایگاهی داشته است.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از سان، در ادامه رقابت های هفته ششم لیگ برتر انگلیس منچستریونایتد در لندن مهمان وستهم یونایتد بود و در ادامه روند پرنوسان خود با نتیجه ۲-۰ مغلوب چکش ها شد.

یونایتد با این پیروزی تا رده هشتم جدول سقوط کرد و در میان انبوه تیم های ۸ امتیازی جدول، شانس آورده که به لطف پیروزی ۴-۰ هفته اول برابر چلسی، توانسته به لطف تفاضل گل بالاترین جایگاه را داشته باشد. 

اوله گونار سولسشائر در دسامبر ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی موقت جای ژوزه مورینیو را گرفت و در بازی های ابتدایی به گونه ای عمل کرد که سران یونایتد را مجاب کرد در پایان ماه مارچ ۲۰۱۹ با قراردادی سه ساله او را به عنوان مربی دائم این باشگاه منصوب کنند. اما اوضاع منچستریونایتد بعد از آن، هرگز مثل قبل نبوده است.

منچستریونایتد که در ۹ بازی ابتدایی دور از خانه خود به همراه سولسشائر به پیروزی رسیده بود، اکنون در ۹ مسابقه دور از خانه خود برنده نبوده و هواداران برای یافتن آخرین پیروزی خارج از خانه تیمشان، باید به ماه مارچ و پیروزی ۳-۱ برابر پاریسن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا بازگردند.

از زمان دائمی شدن قرارداد اوله با یونایتد، این تیم ۱۴ بازی در لیگ برتر انجام داده و تنها ۴ بار موفق به کسب پیروزی شده است. ۴ تساوی، ۶ شکست، ۱۵ گل زده، ۲۰ گل خورده و تفاضل گل ۵- یعنی یونایتد از این ۱۴ مسابقه تنها ۱۶ امتیاز اندوخته است. اما سایر تیم های لیگ برتری در این بازه زمانی چه کرده اند.

اگر جدول لیگ برتر انگلیس را برحسب بازی های انجام شده از ۲۸ مارچ ۲۰۱۹ (روز انتصاب دائمی سولسشائر) تنظیم کنیم، لیورپول با اقتداری مثال زدنی در صدر حضور دارد. شاگردان یورگن کلوپ در هر ۱۳ مسابقه لیگ برتری خود در این بازه زمانی برنده شده اند و ۳۹ امتیاز ممکن را کسب کرده اند.

بعد از لیورپول، منچسترسیتی با ۱۲ برد، یک تساوی و یک شکست ۳۷ امتیاز کسب کرده و در رده سوم با فاصله زیادی از این دو تیم، نام عجیب کریستال پالاس دیده می‌شود که از ۱۴ بازی خود ۲۴ امتیاز کسب کرده است. حتی تیم هایی نظیر برنلی و بورنموث هم در این بازه زمانی بیش از منچستریونایتد امتیاز کسب کرده اند و منچستریونایتد در بین همه ۲۳ تیمی که در این بازه در لیگ برتر به میدان رفته اند (با احتساب سه تیم سقوط کرده) رتبه نازل سیزدهم را از آن خود کرده است.

اما مشکلات منچستریونایتد تنها در امتیازآوری نبوده و این تیم از نظر گلزنی، همگان را به یاد تیم ضعیف لوئی فن‌خال انداخته است. تصمیم اوله در تابستان مبنی بر دادن اجازه خروج به آلکسیس سانچز و روملو لوکاکو و عدم جذب جایگزینی برای این دو بازیکن در خط حمله، قدرت تهاجمی یونایتد را بیش از پیش نحیف ساخته است.

شیاطین سرخ در ۶ مسابقه ابتدایی خود در لیگ برتر انگلیس تنها ۸ بار موفق به گلزنی شده اند تا میانگین ۱٫۳۳ گل در هر مسابقه را ثبت کرده باشند. ادامه همین روند فصل ۲۰-۲۰۱۹ را به دومین فصل ضعیف یونایتد در تاریخ لیگ برتر از نظر میانگین گل های زده تبدیل خواهد کرد. 

ضعیف ترین آمار منچستریونایتد در این عرصه متعلق به آخرین فصل حضور لوئی فن‌خال، ۱۶-۲۰۱۵ است که شیاطین سرخ در ۳۸ مسابقه خود تنها ۴۹ گل (۱٫۲۹ گل در هر بازی) به ثبت رساندند.

بهترین آمار یونایتد نیز متعلق به فصل ۰۰-۱۹۹۹ است که شاگردان سرآلکس فرگوسن با ۹۷ گل در ۳۸ بازی و ثبت میانگین ۲٫۵۵ گل در هر مسابقه، ۹۱ امتیاز کسب کردند و با فاصله ای ۱۸ امتیازی نسبت به آرسنال، نزدیک ترین تعقیب کننده خود مقتدرانه قهرمان لیگ برتر شدند. ۱۲ گل از این تعداد، سهم اوله‌گونار سولسشائر تعویض طلایی فرگی بود که ۲۰ سال بعد، هنوز نتوانسته راه حلی برای ضعف بزرگ تیمش بیابد.

در فصل ۲۰-۲۰۱۹ منچستریونایتد در هر بازی به شکل میانگین ۴٫۳ شوت در چارچوب داشته که در طول ۱۷ سال اخیر، دومین آمار ضعیف یونایتد بوده و در این زمینه همانند آمار قبلی، تنها تیم فن‌خال را ضعیف تر از خود می‌بیند.

مشکلات سولسشائر با مصدومیت رشفورد به اوج رسیده و او اکنون میسن گرین‌وود ۱۷ ساله را به عنوان تنها مهاجم شماره ۹ در ترکیب خود می‌بیند. آینده شیاطین سرخ با این شرایط، نگران کننده تر از همیشه به نظر می‌رسد.

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.