دسته‌ها
اخبار ورزشی

سادیو مانه و هدفی بزرگ در بازی جمعه شب؛ برابری با رکورد ۲۴ ساله لیگ برتر

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

سادیو مانه فرصت آن را دارد تا برای چهارمین فصل متوالی، در هفته اول گلزنی کند.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر جمعه شب با دیدار تیم های لیورپول و نوریچ سیتی در آنفیلد کلید خواهد خورد و سادیو مانه، مهاجم سنگالی قرمزها در این مسابقه به دنبال دستیابی به رکوردی است که در ۲۴ سال گذشته دست نخورده مانده است.

سادیو مانه در هر سه فصل گذشته مسابقات، موفق شده در هفته اول مسابقات گلزنی کند. مانه در هفته اول فصل ۱۷-۲۰۱۶ و در جریان پیروزی ۴-۳ لیورپول برابر آرسنال در امارات، زننده گل چهارم تیمش در دقیقه ۶۳ بود. او در هفته اول فصل ۱۸-۲۰۱۷ و در جریان تساوی ۳-۳ برابر واتفورد در دقیقه ۲۹ گل نخست شاگردان یورگن کلوپ را به ثمر رساند و در نهایت در هفته اول فصل ۱۹-۲۰۱۸ و در جریان پیروزی ۴-۰ برابر وستهم یونایتد گل های دوم و سوم قرمزها را در دقایق ۲+۴۵ و ۵۳ به ثمر رساند.

مانه اکنون امیدوار است تا برای چهارمین فصل متوالی، طعم گلزنی در هفته های نخست را بچشد؛ اتفاقی که پیش از این تنها یک بازیکن در تاریخ لیگ برتر موفق به رقم زدن آن شده و از زمان ثبت آن نیز، ۲۴ سال می‌گذرد.

تدی شرینگهام ملی پوش سابق انگلیس و مهاجمی که برای منچستریونایتد در فینال لیگ قهرمانان هم گلزنی کرده، تنها بازیکنی است که توانسته در ۴ فصل متوالی لیگ برتر (از فصل ۹۳-۱۹۹۲ تا ۹۶-۱۹۹۵) در هفته های نخست گلزنی کند.

شرینگهام در هفته اول فصل ۹۳-۱۹۹۲ (نخستین هفته نخستین فصل لیگ برتر) در جریان پیروزی ۱-۰ ناتینگهام فارست برابر لیورپول تک گل تیمش را به ثمر رساند تا به این ترتیب زننده اولین گل فارست در لیگ برتر باشد. این گل همچنین نخستین گلی بود که در پخش زنده تلویزیونی اسکای اسپورتس به نمایش در می‌آمد. البته شرینگهام یک هفته بعد از به ثمر رساندن این گل به تاتنهام فروخته شد و در پایان فصل هم آقای گلی خود را (با ۲۲ گل) جشن گرفت. فارست هم که نتوانسته بود با غیبت شرینگهام و گل هایش کنار آید، به عنوان تیم بیست و دوم به چمپیونشیپ سقوط کرد؛ سقوطی که منجر به بازنشستگی برایان کلاف افسانه ای برای همیشه شد.

شرینگهام در هفته اول فصل ۹۴-۱۹۹۳ هم به مانند فصل قبل، تک گل پیروزی بخش تاتنهام تحت هدایت اوسوالدو آردیلس را در سنت جیمز پارک وارد دروازه نیوکاسل کرد. او در هفته اول فصل ۹۵-۱۹۹۴ یکی از ۴ گل اسپرز را در جریان پیروزی ۴-۳ برابر شفیلد ونزدی در هیلزبورو به ثمر رساند و در فصل ۹۶-۱۹۹۵ نیز در جریان تساوی ۱-۱ تاتنهام و منچسترسیتی در مین رود، زننده تک گل تیم جری فرانسیس بود. 

مانه امیدواری زیادی برای برابری با این رکورد دارد اما قبل از همه چیز، باید یورگن کلوپ را نسبت به وضعیت آمادگی خود متقاعد سازد. 

مانه که به همراه سنگال تا فینال جام ملت های آفریقا صعود کرد، دیرتر از همه بازیکنان به تعطیلات رفت و تنها در روز دوشنبه هفته گذشته توانست به پیش فصل لیورپول اضافه شود. او تمام بازی های پیش فصل لیورپول را از دست داده و در بازی کامیونیتی شیلد برابر سیتی هم غایب بوده و باید دید آیا یورگن کلوپ حاضر می‌شود به فاصله تنها ۱۰ روز بعد از آغاز تمرینات مانه، به او در هفته نخست بازی دهد یا خیر.

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *