دسته‌ها
اخبار ورزشی

پخته در ۲۲ سالگی؛ فرانکی دی‌یونگ چگونه بهترین هافبک فصل لیگ قهرمانان شد؟

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

هافبک ۲۲ ساله این روزهای بارسلونا بهترین هافبک فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از یوفا، مراسم برترین های لیگ قهرمانان فصل گذشته در حاشیه قرعه کشی فصل جدید این رقابت ها پنجشنبه شب انجام شد و فرانکی دی‌یونگ، هافبک هلندی و ۲۲ ساله بارسلونا عنوان برترین هافبک فصل گذشته را از آن خود کرد. 

دی‌یونگ که در ماه ژانویه با بارسلونا قرارداد امضا کرد، تا پایان فصل در آژاکس ماند تا عضوی از ماجراجویی تیم جذاب اریک تن‌هاگ باشد. آژاکس که بعد از چند دهه تا روزهای پایانی فصل شانس سه گانه داشت، ماموریت خود را در اردیویسه و جام حذفی با موفقیت به پایان رساند اما در آخرین لحظات بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اسیر تاتنهام مائوریسیو پوچتینو شد تا شاهد شکل گیری یک فینال تمام انگلیسی در واندا متروپولیتانو باشد.

دی‌یونگ که در ۳۱ بازی خود در اردویسه ۳ گل به ثمر رسانده بود، در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان اروپا در ۱۱ بازی و ۹۸۶ دقیقه به میدان رفته بود و اگرچه هیچ گل یا پاس گلی به نام خود ثبت نکرد، آن قدر مسلط بود تا انتخاب او به عنوان برترین هافبک کمتر کسی را متعجب کند. 

به جز حضور در تیم منتخب فصل لیگ قهرمانان اروپا، دی‌یونگ جایزه بازیکن فصل ۱۹-۲۰۱۸ اردیویسه را هم از آن خود کرد. به جز توفیقات ذکر شده به همراه آژاکس، دی‌یونگ در فصلی که گذشت روزهای موفقی نیز با تیم ملی هلند داشت. او با لاله های نارنجی تا فینال رقابت تازه تاسیس لیگ ملت های اروپا پیش روی کرد و در پایان عنوان برترین بازیکن جوان این تورنمنت را به خود اختصاص داد.

اریک تن‌هاگ مربی پیشین او در آژاکس درباره دی‌یونگ می‌گوید او همیشه آرام است و همواره در ذهن خود یک راه حل دارد. او همیشه می‌داند چگونه پیش روی کند و به سختی می‌توان او را تحت فشار قرار داد. آری هان ستاره سابق فوتبال هلند و باشگاه آژاکس نیز در اظهار نظری جالب، دی‌یونگ را نسخه بهتر فرانتز بکن‌بائر دانسته است.

در ادامه به امتیازات برترین هافبک های فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان می‌پردازیم و خواهیم دید دی‌یونگ با کسب چه میزان از آرا این عنوان را کسب کرده است.

۱-فرانکی دی‌یونگ (آژاکس، بارسلونا): ۲۲۲ امتیاز

۲-کریستین اریکسن (تاتنهام): ۶۰ امتیاز

۳-جوردن هندرسون (لیورپول): ۵۹ امتیاز

۴-برناردو سیلوا (منچسترسیتی): ۵۲ امتیاز

۵-جورجینیو واینالدوم (لیورپول): ۴۸ امتیاز

۶-موسی سیسوکو (تاتنهام): ۲۲ امتیاز

۷-رحیم استرلینگ (منچسترسیتی): ۲۱ امتیاز

۸=دوشان تادیچ (آژاکس): ۲۰ امتیاز

۸=حکیم زیاش (آژاکس): ۲۰ امتیاز

۱۰=دنی فن‌دبیک (آژاکس): ۱۹ امتیاز

۱۰=سرخیو بوسکتس (بارسلونا): ۱۹ امتیاز

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *